cycling-western-high-atlas.jpg

Het is eindelijk zomer, tijd voor een welverdiende vakantie na maanden onzekerheden mede veroorzaakt door de corona uitbraak. Sommige landen hebben al hun grenzen opengegooid. Anderen nog niet. Marokko heeft de maatregelen versoepeld. De grenzen zijn per 14 juli gedeeltelijk open. Maar sommige dichtbevolkte regio's kun je nog even vermijden. Andere regio's zijn veilig verklaard.

Voor deze zomer heb ik ervoor gekozen om een fietstocht te maken in de Westelijke Hoge Atlas tussen Marrakech en Agadir. Ik heb al mijn fietstassen ingepakt. Al eerder heb in 2014 in deze mooie bergen gefietst. Het was zo mooi dat ik het nog een keer wil doen. Het geheim van het succes van de fietstocht lag in de weinige bagage die ik meenam. De spullen waren licht en compact. Alles bij elkaar was onder de 10 kilo inclusief de fietstassen. Het voordeel was dat het klimmen in de bergen relatief makkelijk ging. Maar bij steile berghellingen moest ik wel lopen. De fiets ging niet een keer stuk.

Ik heb in de natuur geslapen en ook bij zeer gastvrije mensen in afgelegen dorpen. Kortom er gaat niets boven een licht bepakte fiets in de bergen. Je kunt hier klikken om de inhoud van de fietstassen te zien. Mocht je vakantiefietsen in Marokko leuk vinden kun je ook deze website bezoeken.
H. Amouch.