Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persbericht over Russische kernwapens en sancties Algerije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Persbericht over Russische kernwapens en sancties Algerije

    Update: zondag 09 oktober - 03:10 uur

    Op de laatste persconferentie van de woordvoerder van Joe Biden kwamen Rusland en Algerije ter sprake:

    Vraag over Rusland: Hebben de VS uitdrukkelijk met Rusland gecommuniceerd over de gevolgen van kernwapens als de Russen die in de oorlog in Oekraïne gaan gebruiken? Kunt u aangeven wat de reactie van Amerika zou zijn?

    Antwoord: Ik ga zeker niet in detail treden over de gevolgen. Maar ja we hebben direct met Rusland gecommuniceerd over de catastrofale gevolgen die zouden komen als ze besluiten kernwapens te gebruiken.

    Vraag over Algerije: Vorige week stuurde een groep senatoren een brief aan Staatssecretaris Anthony Blinken waarin werd opgeroepen tot sancties tegen Algerije vanwege een wapendeal met Rusland. Ik weet dat u geen commentaar geeft op de correspondentie van het Congres maar kunt u de actie van de senatoren toelichten? Overweegt de regering sancties vanwege de deal met Rusland?

    Antwoord: Zoals u weet gaan we geen commentaar geven op de correspondentie van het Congres. Maar dat is natuurlijk een groot probleem. Elk land dat op dit moment Rusland steunt in het conflict met Oekraïne maakt onrechtvaardige en onwettige inbreuk op de territoriale integriteit en de soevereiniteit van Oekraïne. Maar ik heb verder geen concrete ​​voorbeelden om te noemen.


    De persconferentie staat op de website van het US Department of State, Press Briefing, October 7, 2022: https://tinyurl.com/mcd22yj4
Working...
X