Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drukte op Schiphol: EasyJet vergoedt deel reiskosten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Drukte op Schiphol: EasyJet vergoedt deel reiskosten

    Door drukte op Schiphol loopt je niet alleen vertraging op maar ben je ook geld kwijt als je je vliegtuig mist. Op 27 april was ik om 07:00 uur op Schiphol om mijn vliegtuig van 08:45 uur naar Marrakech te pakken met een tussenstop in Londen. Daar kon ik in Luton om 14:30 uur een tweede vlucht nemen.

    Ik was op tijd op Schiphol en had geen bagage. Maar door de lange rijen heb ik mijn vliegtuig net niet gehaald. Ik moest een nieuwe vlucht naar Luton boeken. Daar was het net zo druk als in Amsterdam. Ik heb de vlucht gemist en moest nog een keer boeken. Maar het vliegtuig vertrekt de volgende dag pas om 06:00 uur vanuit Gatwick waar ik met de trein naartoe moest. Daar sliep ik in een hostel vlakbij het vliegveld. De volgende dag kon ik eindelijk vliegen.

    Na de reis heb ik EasyJet contact per mail en telefoon opgenomen over de extra kosten als gevolg van de vertraging op Schiphol en op Luton. De vliegmaatschappij ging akkoord om een deel van de kosten te betalen. Ik moest de betaalbewijzen van de trein tussen Luton en Gatwick en van het hostel aanleveren. Na drie weken kreeg ik € 200,- op mijn rekening gestort. Ze vertelden dat ze niet aansprakelijk zijn voor de vertraging op vliegvelden. Maar de oorzaak van de vertraging op Schiphol en Luton was het tekort aan personeel. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoeveel de vliegmaatschappij in mijn geval kan vergoeden.

    Hieronder een overzicht van de gemaakte kosten:
    Amsterdam – Londen Luton = € 101,44
    Amsterdam – London Luton = € 255,44

    Trein Londen Luton – Gatwick North Terminal Airport = € 39,07
    Gatwick North Terminal Airport – Marrakech = € 80,25
    Hostel Premier Inn Gatwick North Terminal = € 180,-

    Kort samengevat:
    Werkelijke reiskosten Amsterdam – Marrakech = € 140,51
    Extra kosten door dubbele boeking = € 474,51
    Vergoed door EasyJet = € 200,-
    Totaal verlies = 274,51

    H. Amouch
Working...
X