Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lezing: "400 brieven van mijn moeder"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lezing: "400 brieven van mijn moeder"

    Boeklezing:
    Joseph Oubelkas over 400 brieven van mijn moeder

    Datum: 5 april 2012
    Tijd: 19.00 uur
    Plaats: Bibliotheek Bos en Lommer
    (Bos en Lommerplein 176, tel: 020-6867472, bel@oba.nl )

    Lezing is een samenwerking tussen Stichting Aknarij en Bibliotheek Bos en Lommer .

    Joseph Oubelkas spreekt op donderdag 5 april om 19.00 uur in Bibliotheek Bos en Lommer (filiaal van de Openbare Bibliotheek Amsterdam) over zijn jaren van onterechte gevangenschap in verschillende Marokkaanse gevangenissen. In 2011 verscheen het boek 400 brieven van mijn moeder waarin Joseph zijn verhaal vertelt. De toegang is € 10,00 / met OBA-pas of Stadspas € 5,00. Reserveren gewenst: bel@oba.nl of 020-6867472.

    Aan de hand van 24 verhalen vertelt Joseph over zijn jaren van onterechte gevangenschap. Aan het begin van de avond kunnen de toeschouwers verhalen uitkiezen waar ze over willen horen.

    Beleef hoe Joseph Oubelkas door zijn positieve instelling, en met de grote steun van zijn moeder, in de jaren van gevangenschap een enorme vriendenkring opbouwde. Het geloof in zijn onschuld vanuit Nederland stelde hem in staat wat menselijkheid en levensvreugde te geven aan de mensen die hij tijdens zijn gevangenschap ontmoette. Aan het eind van de avond is er tijd voor vragen en discussie.

    Joseph Oubelkas
    Op 24-jarige leeftijd verdwijnt Joseph achter tralies op verdenking van medeplichtigheid aan een smokkelpoging van 8000 kilo hasj. Hij wordt tot tien jaar cel veroordeeld, maar bewijs van zijn betrokkenheid is er niet. Op een krachtige en positieve manier vertelt Joseph hoe hij als onschuldig veroordeelde de periode van gevangenschap heeft doorstaan. Door deze ervaring beseft hij dat vrijheid, gezondheid en vriendschap niet vanzelfsprekend zijn en dat het leven in korte tijd ingrijpend kan veranderen.

    Reserveren gewenst: bel@oba.nl of 020-6867472- aknarij@gmail.com of 0647077521

    ---

    Zie ook dit bericht over Oubelkas:
Working...
X