Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Media in multiculturele wijken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Media in multiculturele wijken

    Inzet van media in multiculturele wijken:
    een hype of een waardevolle aanvulling?
Uitnodiging voor de nationale conferentie Media4ME 2012

    Vrijdag 22 juni 2012 vindt in Utrecht Overvecht het nationale wijkmedia evenement Media4ME 2012 plaats.

    Media4ME 2012 is de afsluiting van het project Media4ME Intercultureel, dat in 2011 en 2012 werd uitgevoerd in de wijken Utrecht Overvecht en Amsterdam Nieuw-West.

    Media4ME gebruikt nieuwe en oude media als bindmiddel in de wijk. Samen met organisaties, instellingen en individuele bewoners wordt met ondersteuning van traditionele en nieuwe, sociale media, wederzijds begrip en engagement gekweekt. Mensen en organisaties worden beter zichtbaar en bewoners en hun interesses krijgen een sterke eigen stem. De betrokkenheid bij de wijk groeit en er ontstaat een brede interculturele dialoog. Ook de beeldvorming van de wijk naar buiten toe verandert in positieve zin door dit project.
Media4ME 2012 is bedoeld voor instellingen en organisaties die in wijken werkzaam zijn vanuit onderwijs, welzijn, educatie, zorg en gemeente. Ook de wijkbewoners zelf zijn welkom, alsmede individuele professionals die werken aan verbinding en bruggen slaan op lokaal niveau.
    Tijdens Media4ME staan de volgende vragen centraal:

    • Hoe organiseer je de inzet van (sociale) media in de wijk?
    • Hoe bereik je de multiculturele doelgroep?
    • Hoe vergroot je sociale cohesie en betrokkenheid met intergenerationele wijkmedia projecten?
    • Hoe gebruiken we nieuwe media in bij de inburgering?
    • Hoe vergroot je de betrokkenheid van alle wijkbewoners en geef je hen een gezicht en een stem?
    • Hoe verander je het imago van de wijk intern en extern?
    • Hoe ga als wijkorganisaties en bewonersplatforms om met de pers?
    • Wat is de meerwaarde van internationale samenwerkings- en uitwisselingsprojecten tussen wijken
    • Voorbeelden van interculturele “communicatieprojecten op vierkante meter!”
    • Hoe vergroot je de betrokkenheid van ouderen door inzet en gebruik van sociale media?
    • Zie voorlopig programma: Programma Media4ME 2012


    AANMELDEN

    Deelname is gratis!
Aanmelden voor 12 juni. Stuur hiervoor een mail naar S.Papastamatiou@miramedia.nl
Wat: Media4ME 2012-conferentie
Wanneer: Vrijdag 22 juni, 2012
Waar: Zimihc theater Stefanus, Braziliëdreef 2 Utrecht
Bereikbaar met buslijn 6 vanaf Utrecht Centraal
Tijd: 9:30 - 16:00
Informatie: Mira Media: telefoon 030 – 2302240 en email: e.klute@miramedia.nl
Website: www.media4me.org
    
Media4ME is initiatief van Mira Media en wordt uitgevoerd door Mira Media, Vrede van Utrecht, Click F1, Haagse Hogeschool en PDC.
Working...
X