Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omar Bin Laden herdenkt zijn vader Osama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Omar Bin Laden herdenkt zijn vader Osama

    Deze week is het twaalf jaar geleden dat Osama Bin Laden in zijn schuilplaats in Pakistan door de Amerikanen werd gedood. De zoon Omar Bin Laden herdenkt hem op 02 mei 2023 vanuit zijn woonplaats in Frankrijk met een tweet: "Geschiedenis wordt alleen geschreven met inkt gemaakt van bloed van martelaren. Martelaren die geschiedenis maken en glorieuze naties bouwen. Hun bloed is onmisbaar voor het voortbestaan van onze godsdienst tot het einde van de tijden. Moge God zijn ziel genadig zijn." De tweet is 700 duizend keer gelezen. De account lijkt authentiek en heeft iets meer dan 10 duizend volgers: https://ibb.co/SBScnPF

    Na de dood van Osama kwam de zoon Omar in Frankrijk terecht waar hij huizen opknapt en eigen schilderijen verkoopt. In zijn optreden in westerse media neemt hij geregeld afstand van zijn vader. Hij vertelt over de ontberingen, de gedwongen paramilitaire trainingen voor de familieleden en de wreedheden. Een fragment uit een artikel van de Britse krant Daily Mail uit december 2022: “Hier leerde hij op 17-jarige leeftijd schieten. Hij ontdekte dat zijn honden door zijn vader werden gebruikt om chemische wapens te testen. Andere getuigen beschreven in details hoe de dieren werden vergast en een verschrikkelijke dood stierven. Gedesillusioneerd door de activiteiten van zijn vader en het geweld dat hem omringde begon hij plannen te maken voor zijn vlucht na de bomaanslagen op de Amerikaanse ambassade in 1998. Hij hoorde dat er nog iets groots in voorbereiding was. De genadeslag kwam toen Osama zijn zonen vroeg zich aan te melden als zelfmoordterroristen. In een eerder interview met deze krant zei Omar: “Mijn vader haatte zijn vijanden meer dan dat hij van zijn kinderen hield. Dat was het moment waarop ik dacht dat het gek zou zijn om nog een moment van mijn leven bij hem te blijven.” Het artikel van Daily Mail:
    https://tinyurl.com/3p8atehs
Working...
X