Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Theorie en praktijk van meertalig onderwijs in Marokko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Theorie en praktijk van meertalig onderwijs in Marokko

    Artikel op International Journal of Multilingualism (juli 2023):
    Het Marokkaanse Ministerie van Onderwijs heeft onlangs een meertalig programma geïmplementeerd, genaamd 'language Alteration' (LA). Het programma is gericht op het verbeteren van de vaardigheid van studenten in vreemde talen (FL) en het bevorderen van meertaligheid door Frans, Engels en Spaans te gebruiken voor het onderwijzen van wiskunde, natuurkunde en levens- en aardwetenschappen op secundair niveau, in plaats van de officiële taal, Arabisch . Deze studie tracht de nieuwe tendens in het Marokkaanse onderwijs te begrijpen door officiële onderwijsdocumenten te onderzoeken en de percepties van leraren te onderzoeken met behulp van Grounded Theory (GT), een methode die hypothesen genereert. De bevindingen laten een kloof zien tussen taalaanbevelingen in de officiële documenten en de implementatie van de aanbevelingen op Marokkaanse scholen. Bovendien lijkt het erop dat het nieuwe vastgestelde onderwijsbeleid voor zowel studenten als docenten uitdagingen met zich meebrengt. De geïnterviewde docenten maakten zich zorgen over de initiële VO-vaardigheid van hun leerlingen, het negatieve effect van het nieuwe beleid op het leren van leerlingen, het gebrek aan trainingen in de methodologie en de beperkte keuzevrijheid van docenten in de conceptvorming en implementatie van het nieuwe beleid: https://tinyurl.com/mppv6r7t
Working...
X